Premieră mondială: noile Mercedes-Benz GLE Coupe și Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupe
28 August 2019, 07:37
Mercedes-Benz a prezentat în premieră mondială noua generație GLE Coupe, rivalul lui BMW X6 și cel mai stilat SUV din gama actualizată a constructorului din Stuttgart. Cea de-a doua generație GLE Coupe debutează și cu o primă versiune de performanță cu tratament special de la Mercedes-AMG, noul GLE 53 4MATIC+ Coupe. Să descoperim, deci, noul model în detaliu!
La nivel de design exterior, precum și predecesorul, noul GLE Coupe are o parte frontală preluată aproape fără modificări de la versiunea cu caroserie de tip standard, GLE, cu blocuri optice similare și bare de protecție cu prize de aer generoase. De altfel, cele două versiuni debutate astăzi, una cu sigla
Mercedes-Benz și cea de-a doua, cu sigla Mercedes-AMG nu se disting prea mult la nivel de design exterior, diferența fiind făcută de detaliile decorative, precum calandrul, versiunea de performanță având grile poziționate vertical, precum și celelalte modele din gama de performanță.
Silueta SUV-ului coupe a devenit mai dinamică, decât anterior, însă la capitolul dimensiuni noua generație nu a suferit prea mari schimbări, comparativ cu predecesorul, noul GLE Coupe fiind cu 39 mm mai lung (4,939 mm) și cu 7 mm mai lat (2,010 mm), în mare parte grație aripilor evazate. Ampatamentul a fost mărit
cu 20 mm și, ca și
anterior,
cu 20 mm și, ca și
anterior,
este cu 60 mm mai mic comparativ cu varianta de caroserie standard a lui GLE. Împreună cu silueta vizual mai dinamică, inginerii raportează un coeficient aerodinamic
îmbunătățit cu 9%.
îmbunătățit cu 9%.
Posteriorul lui GLE Coupe merită menționat aparte. Germanii au păstrat formele mai rotunjite a părții posterioare a GLE Coupe, acesta fiind familiar cu predecesorul din punct de vedere al formelor, cu un spoiler minuscul montat pe hayon. Blocurile optice spate au beneficiat de muchii ascuțite, căpătând un aspect simțitor mai furios decât anterior.
De altfel, structura interioară a luminilor LED de la interiorul blocurilor optice spate nu se vor distinge la versiunile standard și cele de performanță, diferența la posterior fiind făcută de terminațiile sistemului de evacuare, integrate în bara de protecție spate. Astfel, versiunile standard vor avea
două terminații pătrățoase, în timp ce SUV-urile cu indicile AMG 53 vor dispune de câte două terminații duble rotunde. Difuzorul va fi prezent indiferent de versiune, or sportivitatea este caracteristică pentru toate versiunile GLE Coupe, indiferent de motorizare.
Ampatamentul mărit cu 20 mm va aduce un surplus de confort pasagerilor spate, care vor beneficia de mai mult spațiu, pentru picioare, iar bancheta spate este poziționată într-un așa mod ca să ofere spațiu suficient și deasupra capului, minimizând
disconfortul creat de acoperișul coborât, specific coupe-urilor. Portbagajul oferă un volum de 655 litri standard, care poate fi mărit până la
1,790 litri prin rabatarea banchetei spate. Practic proprietarii vor beneficia de un spațiu de depozitare cu 87 mm mai lung, iar depozitarea obiectelor personale va fi mai confortabilă cu suspensia pneumatică, care poate micșora garda la sol cu până la 50 mm.
Ambianța interioară de până la montanții centrali este, de altfel, identică celei de la bordul versiunilor standard Mercedes-Benz GLE. Coupe-ul a beneficiat de sistemul multimedia
performant MBUX cu ecran de 12.3 inch și cadrane de bord digitale cu afișaje pe un ecran dedicat de aceeași dimensiune. Constructorul promite materiale de o calitate superioară
la bord cu posibilități generoase de personalizare. Diferența cu GLE se ascunde în detalii, iar versiunea de performanță AMG 53 4MATIC+ Coupe va oferi și tapiserie exclusivă.
Pe piața europeană Mercedes-Benz GLE Coupe va fi oferit inițial cu două motorizări turbodiesel, ce utilizează unitatea OM 656 de 3.0 litri, cu 6 cilindri în linie. Versiunea incipientă, GLE Coupe 350 d 4MATIC are la activ 272 CP și 600 Nm,
în timp ce în ipostaza de top GLE Coupe 400 d 4MATIC aceeași unitate livrează 330 CP și 700 Nm. Ambele motoare se cuplează la cutia automată cu 9 rapoarte 9G-TRONIC și sistemul de tracțiune integrală permanentă 4MATIC.
Standard GLE Coupe va dispune de o suspensie sport rigidizată, iar opțional germanii vor oferi suspensia pneumatică adaptivă AIRMATIC, pe când cei mai pretențioși clienți vor avea posibilitatea să bifeze noua suspensie performantă E-Active Body Control în lista opționalelor.
Unica versiune cu motor pe benzină, anunțată în momentul premierei, este tocmai cea de performanță – Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+
Coupe. În această ipostază SUV-ul utilizează benzinarul turboaspirat de 3.0 litri, cu 6 cilindri în linie, asistat de sistemul electric EQ-Boost de 48V, ce livrează 435 CP și 520 Nm cuplu maxim. Grație sistemului electric, însă, puterea maximă poate fi mărită pe perioade scurte de timp cu 22 CP și 250 Nm, în acest caz cuplul maxim atingând nivelul uimitor de 770 Nm!
Standard GLE 53 4MATIC+ Coupe are inclusă suspensia adaptivă pneumatică cu o gardă la sol micșorată cu 10 mm, care poate fi micșorată cu încă 10 mm la viteze de peste 120 km/h. De altfel, SUV-ul de performanță va fi capabil și în offroad, or suspensia pneumatică poate mări garda la sol
cu până la 55 mm! În această ipostază Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupe poate accelera până la 100 km/h în 5.3 secunde, având o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h.
Publicul va putea admira noua generație Mercedes-Benz GLE Coupe în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt
peste câteva săptămâni, unde germanii vor prezenta ambele versiuni ale noului SUV. Vânzările vor demara,
însă, în prima jumătate a anului viitor și tot atunci vor fi anunțate prețurile.
Denis Godorozea |